Abandonul scolar in Romania in anul scolar 2009-2010
Abandonul scolar este un indicator important prin care se evalueaza performantele sistemului educational, pe niveluri de educatie, insa acesta semnaleaza si unele aspecte ale vietii sociale si economice, care pot influenta accesul populatiei la educatie. In ultimii ani, rata abandonului in invatamantul preuniversitar a crescut usor, de la 1,8% in anul scolar 2000-2001 la 2,1% in anul 2009-2010.
La sfarsitul anului scolar 2009-2010, numarul elevilor aflati in evidenta unitatilor din invatamantului primar si gimnazial a fost de 1676,6 mii elevi, cu 26,7 mii elevi mai putin decat la inceputul anului. Rata abandonului a fost de 1,6% (1,4% pentru primar si 1,7% pentru gimnazial). Este de remarcat faptul ca nu exista diferente mari ale ratei abandonului pe sexe (1,7% la masculin, 1,4% la feminin).
In profil teritorial, valori mari ale ratei abandonului in invatamantul primar si gimnazial s-au inregistrat in judetele: Brasov (3,0%), Calarasi (2,7%), Caras-Severin si Timis (fiecare cu 2,6%), Vrancea (2,5%), Bacau si Sibiu (fiecare cu 2,3%). Cele mai mici valori au fost inregistrate in: Teleorman (0,1%), Gorj (0,6%), Arges si Salaj (fiecare cu 0,8%), Bihor si Valcea (fiecare cu 1,0%), Suceava (1,1%), Alba, Iasi si Prahova (fiecare cu 1,2%).
In anul scolar 2009-2010, in invatamantul liceal, 18,1 mii elevi au abandonat acest nivel de educatie, rata abandonului mentinandu-se pe un trend descrescator, cu mici fluctuatii, pentru acest nivel de educatie (de la 3,5% in anul scolar 2000-2001, la 2,2% in anul 2009-2010).
In invatamantul profesional, abandonul scolar a inregistrat, in general, valori mai ridicate comparativ cu celelalte niveluri educationale. Astfel, la sfarsitul anului scolar 2009-2010, au abandonat scoala 8,6% dintre elevii din invatamantul profesional.
Adauga tu primul comentariu: