characters characters

25 aprilie este “Bring Your Kid to Work Day”. Ce fac companiile din Romania pentru copiii angajatilor?

12 aprilie 2019    |   502 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

Ziua Bring your Kid to work
25 aprilie este ziua internationala “Bring your kid to work day”, un eveniment care aduce copiii la locul de munca, unde pot vedea cu ce se ocupa parintii lor in fiecare zi.

In fiecare an, milioane de copii si parinti din lume participa, iar anul acesta se estimeaza ca peste 37 de milioane de copii vor vizita companii din toata lumea, inclusiv in Romania. Pe langa promovarea unor principii sanatoase de work-life balance, aceasta zi creste interesul tinerilor pentru formarea si dezvoltarea profesionala.

Despre ce fac companiile si managerii din Romania am discutat cu Alexandra Timofte, Manager BluParty.ro si organizator de evenimente pentru copii, care ne-a dezvaluit de ce e nevoie de o astfel de zi, mai ales in Romania si ce beneficii aduce pentru intreaga companie.

Ce este si de unde vine “Bring your kid to work day”?

Acest eveniment inspirational nu este doar un tip team-building inventat de departamentele de HR, ci are o lunga traditie in spate. Initial denumit “Take Our Daughters to Work Day”, evenimentul a fost organizat pentru prima data in New York in ‘93, ca parte din miscarea feminista din anii ‘90.

Initiativa s-a raspandit in toate Statele Unite si mai apoi in intreaga lume. În 2003 programul evenimentului a fost schimbat, astfel incat sa includa si baieti.

Ce activitati pot face companiile pentru “Bring your kid to work day”?

Companiile pun la cale activitati distractive in propriul sediu pentru angajati si copiii acestora. Orice open space poate deveni un loc unde cei mici pot viziona un spectacol de teatru, pot participa la o activitate de pictura pe fata sau la un atelier creativ.

Pe langa servicile pe care le solicita de la organizatorii de evenimente, companiile pun la cale pe cont propriu o multime de activitati distractive pentru copii si angajati, cum ar fi:

Turul companiei:

O zi “bring your kid to work” trebuie sa includa neaparat si un tur al companiei, pentru ca scopul principal al evenimentului este ca cei mici sa viziteze birourile si sa vada cu ce se ocupa parintii lor.

Bring your kid to work day

Foi de colorat cu logo-ul companiei:

Cei mici iubesc sa coloreze asa ca o astfel de activitate le va starni cu siguranta interesul.

Primul CV al micutilor:

Organizatorii le pot cere copiilor sa completeze un CV cu talentele si abilitatile lor. La sfarsitul zilei micutii pot lua acasa primul lor CV, si il pot compara cu cel al parintilor.

Jocul “Daca as fi director”:

Copiii au posibilitatea sa isi imagineze ce ar face daca ar avea functia de director ar companiei. Desi raspunsurile celor mici ii amuza de obicei pe toti angajatii, nu este exclus sa apara idei noi pentru viitorul companiei.

“Cei mici nu au o atentie foarte mare, asa ca intreaga zi trebuie sa fie presarata cu evenimente distractive, iar companiile trebuie sa gaseasca moduri interactive si amuzante prin care sa le prezinte copiilor activitatea pe care o desfasoara. De obicei animatorii sunt cei care joaca rolul de a aduce la viata misiunea companiei.” spune Alexandra Timofte, Manager BluParty.


BluParty sfatuieste angajatorii sa ia in considerare varsta invitatilor atunci cand gandesc activitatile. Copiii au intotdeauna varste diferite, iar activitatile trebuie sa fie pe placul tuturor.


In topul serviciilor pe care companiile care organizeaza “bring your kid to work” le prefera se numara animatorii, spectacolele de teatru si atelierele de creatie in care copiii pot sa reinventeze logo-ul companiei.

Cu ce beneficii vine ziua “bring your kid to work”?

În astfel de zile cei mici au ocazia sa isi vada parintii si in alt rol decat cel de “mama” sau “tata” si sa isi dea seama ca cei care ii cresc au si o latura independenta pe care ei nu o cunosc. Este o oportunitate excelenta de “bonding”, nu doar intre parinti si copii, ci si intre angajati.

Aceasta vizita ii poate inspira pe cei mici sa faca anumite alegeri in ceea ce priveste viitoarea lor cariera. Le da oportunitatea sa intre in contact cu campul muncii si le insufla faptul ca trebuie sa isi dea silinta la scoala pentru a atinge un obiectiv profesional.

Desi focusul unei astfel de zile sunt micutii, companiile trebuie sa aiba in vedere si nevoile angajatilor fara copii - sa ii implice in activitatile pentru “bring your kid to work day” sau sa le ofere zi libera.

Echipa BluParty sustine initiativele “Bring your kid to work day” si incurajeaza companiile sa organizeze astfel de zile tot anul, pentru ca sunt adevarate experiente de invatare pentru cei mici.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu