characters characters
Sunt Parinte 19 nov 2014

Un tatic ne-a intrebat pe Facebook: "Cum comentati toata aglomerarea de materie la clasa a II a? Eu nu imi explic cum pot unii sa le rapeasca cele mai frumoase chestii copiilor prin ceea ce fac. "?

Propus de: Sunt Parinte   |  

Varsta: 6 - 11 ani.

"Cum e posibil sa il inveti pe un copil tabla inmultirii cu 2 si a 2-a zi sa il inveti tabla inmultirii cu 7? ca sa nu mai spun ca peste 2 sapt vor trece la tabla impartirii...”"

Raspunsuri(1)

Autentifică-te pentru a putea raspunde.
  • Dragos Munteanu

    Dragos Munteanu 19 nov 2014 13:40

    Din punct de vedere pedagogic, procesul de instruire si-a schimbat paradigma. S-a trecut de la o pedagogie a obiectivelor, la una bazata pe ansambluri de cunostinte, abilitati si aptitudini si formulata in termeni de  pe competente. Si cum o competenta se formeaza in ani buni si are valoare doar daca pune in legatura mai multe domenii conexe, noua paradigma pare sa aglomereze. Dar nu este asa.  Aceste ansambluri de cunostinte, abilitati si aptitudini (denumite competente) vin in sprijinul elevului si faciliteaza rezolvarea atat a unor probleme specifice unui domeniu, cat si a unor probleme generale. 

    Interpretarea eronata a programei scolare in vigoare, de catre autorii unor manuale, a dus la aparitia unor continuturi ce par dificile pentru un copil de clasa a II-a, dar nu sunt. La clasa a II-a, copilul invata inmultirea si impartirea, folosind operatii cu care el este familiarizat din clasa I. El va face fata la o astfel de “provocare”, pentru ca inmultirea este introdusa, intuitiv, ca operatie de adunare repetata a unor termeni egali, iar impartirea, ca operatie de scadere repetata a unor termeni egali. La clasa a II-a, el nu invata tabla inmultirii. Acest continut este specific clasei a III-a, exact cum se intampla si in anii cand parintele, de acum, era copil. Nimeni nu rapeste copiilor lucrurile frumoase, ci, mai degraba, il incurajeaza sa-si construiasca un profil armonios, sa gaseasca anumite conexiuni.

    Copilul nu resimte teama aglomerarii, pentru ca, la varsta aceasta, dispune de:
    surplus de energie;
    o uriașă curiozitate naturală;
    o mare capacitate și dorință de asimilare.

    Dragoş-Gabriel MUNTEANU
    Instructional Designer
    INTUITEXT    
                                                                                                      

Citeste articole din aceasta tema

Mai multe