Un tatic ne-a intrebat pe Facebook: "Cum comentati toata aglomerarea de materie la clasa a II a? Eu nu imi explic cum pot unii sa le rapeasca cele mai frumoase chestii copiilor prin ceea ce fac. "?
Raspunsuri(1)
-
Din punct de vedere pedagogic, procesul de instruire si-a schimbat paradigma. S-a trecut de la o pedagogie a obiectivelor, la una bazata pe ansambluri de cunostinte, abilitati si aptitudini si formulata in termeni de pe competente. Si cum o competenta se formeaza in ani buni si are valoare doar daca pune in legatura mai multe domenii conexe, noua paradigma pare sa aglomereze. Dar nu este asa. Aceste ansambluri de cunostinte, abilitati si aptitudini (denumite competente) vin in sprijinul elevului si faciliteaza rezolvarea atat a unor probleme specifice unui domeniu, cat si a unor probleme generale.
Interpretarea eronata a programei scolare in vigoare, de catre autorii unor manuale, a dus la aparitia unor continuturi ce par dificile pentru un copil de clasa a II-a, dar nu sunt. La clasa a II-a, copilul invata inmultirea si impartirea, folosind operatii cu care el este familiarizat din clasa I. El va face fata la o astfel de “provocare”, pentru ca inmultirea este introdusa, intuitiv, ca operatie de adunare repetata a unor termeni egali, iar impartirea, ca operatie de scadere repetata a unor termeni egali. La clasa a II-a, el nu invata tabla inmultirii. Acest continut este specific clasei a III-a, exact cum se intampla si in anii cand parintele, de acum, era copil. Nimeni nu rapeste copiilor lucrurile frumoase, ci, mai degraba, il incurajeaza sa-si construiasca un profil armonios, sa gaseasca anumite conexiuni.
Copilul nu resimte teama aglomerarii, pentru ca, la varsta aceasta, dispune de:
surplus de energie;
o uriașă curiozitate naturală;
o mare capacitate și dorință de asimilare.
Dragoş-Gabriel MUNTEANU
Instructional Designer
INTUITEXT
Citeste articole din aceasta tema
-
7 obiceiuri zilnice care ii ajuta pe copii sa invete
Obiceiurile zilnice bune sunt cele care ii ajuta atat pe copii, cat si pe adulti sa aiba performante si sa se simta impliniti din toate punctele de vedere.
-
5 obiective pe care le poti propune copilului pentru noul an scolar
La fiecare inceput de an scolar, putem reflecta asupra planurilor, dorintelor si obiectivelor legate de scoala si invatare. Iata cinci idei de obiective pentru noul an scolar care pot creste motivatia copilului pentru invatare.
-
Anul Nou. Cinci obiceiuri noi de invatare pentru copilul tau
Inceputul anului nou poate fi o ocazie perfecta pentru a vorbi cu copilul tau despre felurile in care isi poate imbunatati rezultatele scolare. Iata cinci obiceiuri de invatare eficienta pe care le poate dezvolta in acest an.