characters characters
alex1220 23 aug 2012

Cum alegi afterschool-ul pentru copil?

Propus de: alex1220   |  
Recomandări pentru alegerea celui mai bun serviciu de afterschool pentru copilul dumneavoastră. Aceste recomandări trebuie luate ca atare şi reflectă doar părerea exclusivă a editorului. Aceasta poate să nu fie în asentimentul tuturor părinţilor şi rămâne la alegerea părinţilor dacă vor lua act sau nu de aceste recomandări. De ce am ajuns să fac aceste recomandări? Pentru că în primul rând, sunt părinte a doi copii dintre care unul este de clasă primară (clasa a II-a la ora scrierii acestui articol) şi am fost în situaţia de a căuta un serviciu de afterschool pentru copil, cel mai bun dacă există pentru că educaţia copiilor primează înaintea tuturor problemelor pe care le avem. Nu putem să amânăm pe mai târziu aceată problemă deoarece copilul creşte, timpul se scurge rapid şi ne trezim în cel mai fericit caz cu copilul în clasa a V-a dacă nu, poate chiar mai târziu. Dacă nu acţionăm din primele clase de învăţământ, când copilul este „bombardat” cu informaţii noi şi acesta „absoarbe” foarte multe cunoştinţe şi dezvoltă noi aptitudini, mai târziu, când va porni în şcoala generală, este posibil să întâmpinăm greutăţi cauzate de lipsa unor cunoştinţe de bază primite în primii ani de şcoală. Dacă nu aveţi timpul necesar din cauza jobului sau nu aveţi înţelegerea necesară de a ajuta şi de a exersa cu copilul la temele şi cunoştinţele primite zilnic, este recomandat să lăsaţi această treabă pe mâna unor profesionişti. Afterschool în străinătate În general, în ţările mult mai dezvoltate din punct de vedere al educaţiei, copii înscrişi la şcoală (indiferent de statutul acesteia: de stat, gratuită sau particulară) au un program strict de dimineaţă până la ora 15 sau 16 (chiar mai tărziu dacă copilul este înscris la diferite cursuri, opţionale). Programul acestora este simplu: -dimineaţa până în orele când se serveşte dejunul, sunt orele practice cu predarea materialelor didactice din planul educaţional respectiv. - la prânz, se serveşte în cantina campusului respectiv dejunul special creat pe diferite segmente de vârstă - după prânz, în săli speciale şi sub îndrumarea cadrelor didactice (poate chiar altele decât cele care au predat de dimineaţă) sunt rezolvate exerciţiile şi aprofundate (recapitularea) noilor cunoştinţele primite la cursurile de dimineaţă. Sunt situaţii când informaţiile primite la materiile de fizică, chimie sau de cunoştinţe generale sunt puse în practică, copii experimentează şi descoperă efectul informaţiilor primite, în laboratoare sau cu apartură specifică, chiar şi ieşiri în natură. - de asemenea, majoritatea copiilor face parte din diferite organizaţii din cadrul şcolii respective (a campusului), organizaţii cu profil de sport, de dansuri, de muzica, pictura sau artă teatrală, etc. Toate acestea se fac în cadrul şcolii, care în general este un campus ce include absolut totul pentru a putea susţine diverse activităţi, de a descoperi şi dezvolta aptitudini noi copiilor înscrişi. Afterschool în România La noi, într-un cadru legislativ slab dezvoltat şi într-o societate cu mari lacune în educarea propriului popor, nu se consideră important educarea şi dezvoltarea aptitudinilor la copii. Toţi copii sunt la „grămadă” şi egali. Toţi învaţă acelaşi lucru chiar dacă nu dezvoltă o aptitudine pentru a folosi acele cunoştinţe primite. Nu este dezvoltată latura artistică (muzicală, teatrală), sport se face cât mai puţin, ieşiri în natură de asemenea sunt rare, informaţiile şi activităţile ce pot fi de ajutor în viaţa de zi cu zi sunt limitate (activităţi de educaţie rutieră, bune maniere sau de îngrijire şi ocrotire a naturii). Educaţia alimentară este neglijată în totalitate. Copii sunt plimbaţi doar până la Braşov sau la o fermă unde unii dintre ei văd pentru prima dată un curcan sau o capră. Nu sunt realizate ieşiri în natură pentru a se observa dezvoltarea acesteia şi cum o putem ocroti. Copiii noştri nu ştiu gustul preparatelor culinare sănătoase create din laptele de vacă sau din grădinile ţăranilor. În schimb ştiu foarte bine că, cartofii prăjiţi vin de la McDonald’s sau legumele de la supermarket. Sunt foarte bucuroşi când îi luăm cu noi la cumpărături, în supermarket, dar dezinteresaţi atunci când vrem să plecăm în excursie la ţară. Cum pot să stea fără semnal la telefon sau fără calculator? Toţi copiii au telefon de ultimă generaţie şi aşteaptă ca părinţii să vină cu maşina să îi ia din curtea şcolii. Da, aceasta este tendinţa dezvoltării societăţii umane. Dar nu trebuie neglijată dezvoltarea armonioasă şi în strânsă legătură (de altfel firească) cu natura. Faptul că în România activităţile diversificate şi enumerate mai sus, sunt cu desăvârşire omise, ne obligă pe noi, părinţii, să luam atitudine şi să corectăm aceste lipsuri din învăţământul de stat, din educaţia primită, încă din primii ani de şcoală. Cum putem corecta acestă situaţie? Sau mai de grabă, cine ne poate ajuta să îndreptăm această situaţie? Vă dau acest răspuns: serviciile de tip afterschool. Aceste servicii sunt, activităţi în programul de după cursurile şcolare. Eu, personal şi din punctul de vedere al unui părinte, le-am împărţit în trei categorii pe care le voi analiza în parte. 1. Pregătire cu învăţătoarea de la clasă Prima şi cea mai nepotrivită alegere este de a lăsa copilul în grija propriei învăţătoare, care trebuie să locuiască în apropierea şcolii, împreună cu cea mai mare parte din colegii de clasă, undeva la domiciliul acesteia, pentru a face temele şi a avea unde să stea dacă este posibil, până vin părinţii de la serviciu să-i ia. Preţul nu este de neglijat. Poate este ceva mai mic decât la un centru afterschool specializat, dar din informaţiile mele, acesta este direct proporţional cu timpul petrecut alături de doamna învăţătoare. Avantaje: - ideal pentru copiii ce locuiesc în apropierea şcolii, transportul auto nu poate fi asigurat. - mai ieftin decât meditaţiile - şi mai ieftin (dar nu întotdeauna) decât costurile de la un afterschool de cartier Dezavantaje: - nu întotdeuna i se asigura dupa o zi de şcoală obositoare, un regim alimentar adecvat vârstei şi efortului depus. De cele mai multe ori, părinţii dau copiilor un pacheţel mai consistent pentru al consuma la prânz. Costurile unui serviciu de catering ar diminua venitul încasat de învăţătoare. - numărul de copii cu care „lucrează” doamna învăţătoare este destul de mare avându-se în vedere că se urmăreşte un venit deseori substanţial şi nicidecum un regim de pregătire intensiv. - datorită acestui fapt, atenţia de care beneficiază fiecare copil în parte este direct proporţională cu numărul acestora. - copiii mai puţin „dotaţi” sau mai puţin „inteligenţi” nu beneficiză de o atenţie şi un ajutor suplimentar cum ar fi indicat (că de aceea părinţii, oricât de bine situaţi financiar ar fi, fac un „efort” pentru pregătirea copilului) - de cele mai multe ori, învăţătoarea nu are şi cunoştinţe temeinice de limba engleză măcar (să nu mai spunem de o altă limbă străină). Angajarea (cooptarea) unei învăţător specializat în limbi străine, cresc cheltuielile şi diminuează „profitul” doamnei învăţătoare. Să nu amintim de faptul că această practică este ilegală, nu se plătesc impozite, practic fac concurenţă neloială firmelor ce oferă astfel de servicii dar nici copilul nu este realmente „pregătit” deoarece , chiar dacă situaţia la învăţătură nu o să reflecte lacunele neacoperite la timp, acesta având numai calificative de FB sau B, atunci când copilul va trece la şcola generală (în clasa a V-a), vor fi evidenţiate de noii profesori. Şi atunci, părinţii nu vor înţelege de ce copilul lor este slab pregătit chiar dcă au cheltuit bani pentru a-i asigura un loc la „pregătirea” doamnei învăţătoare din primele patru clase. Explicaţia este simplă: doamna învăţătoare, „mulţumeşte” părinţii cu calificative bune date copilului pentru satisfacţia financiară asigurată de aceştia. Cum poate un copil să primească calificativul S sau chiar I dacă acesta este pregătit de însăşi doamna lui de la şcoală? 2. La After-ul la care colaborează dna. Învăţătoare A II-a opţiune ar fi alegere fundaţiilor de Creşă şi Grădiniţă de cartier, particulare de altfel, care în ultimii ani, în urma cererilor părinţilor a căror copii au frecventat grădiniţa şi acum au trecut în clasa I-a., au deschis şi o secţiune de afterschool şi beforeschool, pentru ca aceştia să continue colaborarea. Avantaje: - cost accesibil, ceva mai mare de cât ar trebui să coste prima opţiune (cea cu învăţătoarea) - se află relativ aproape de şcolile din zona de acoperire - asigură transportul auto de la şcoală la after chiar dacă este în apropiere. Oricum mijloacele de transport sunt şi pentru asigurarea unui număr mare de copii (pentru toate serviciile, creşă, grădiniţă, afterschool, beforeschool) şi acoperirea unei zone mai mari. - activitatea se desfăşoră deobicei într-o vilă cu mai multe încăperi şi etaje dar care dispune şi de o curte interioară, amenajată cu mobilier de joacă pentru cei mai mulţi copii, cei de grădiniţă care compune activitatea de bază a fundaţiei. - masa de prânz este asigurată din resurse proprii, majoritatea având spaţiu special amenajat şi autorizat pentru producerea hranei. Dezavantaje: - ajutorul la efectuarea temelor se efectuează tot cu ajutorul învăţătoarei care de altfel asigură şi numărul de copii din grupa pe care o „pregăteşte”. Copiii provin de obicei din clasa dânsei. Venitul câştigat de aceasta este direct proporţional cu numărul de copii aduşi şi poate ajunge chiar şi la 5000 lei pe lună. - numărul de copii într-o grupă este destul de mare deoarece venitul învăţătoarei cum am mai spus, este influenţat de acesta. De obicei, învăţătorea aduce cel puţin trei sferturi din clasă, părinţii fiind convinşi că „pregătirea” copiilor este optimă dacă se efectueză chiar cu învăţătoarea de la clasă. Astfel îndrumările, atenţia şi supravegherea se împart direct proporţional cu numărul de copii. Iar dacă copilul înţelege mai greu noile informaţii, există sanşa să nu fie timp, fizic vorbind, să i se explice pe îndelete. - de aici ajungem din nou la dezavantajele mai sus enumerate, de la prima opţiune (aliniatele 2,3 şi 4) - se ajunge din nou la explicaţia: „doamna învăţătoare, „mulţumeşte” părinţii cu calificative bune date copilului pentru satisfacţia financiră asigurată de aceştia. - părinţii plătesc preţul, care este destul de însemnat primind în schimb o chitanţă prin care se atestă ca au „donat” acea sumă pentru acele servicii care nu întodeauna se vor ridica la pretenţiile lor. Cum poate un copil să primească calificativul S sau chiar I dacă acesta este pregătit de însăşi doamna lui de la şcoală?” - întotdeauna transportul copilului la domiciliu nu este asigurat de aceea, chiar dacă aparent preţul este”ok”, va trebui zilnic să vă luaţi copilul, alţi bani cheltuiţi şi mult timp pierdut în trafic. 3. Centrele Afterschool dedicate Mai există varianta, dar nu cea din urmă, să alegeţi un after school dedicat, cu copii şcolari care nu vor fi amestecaţi cu alte categorii de copii, de grădiniţă sau chiar de clase mai mari (before school) Avantaje: - costul acestor servicii dedicate copiilor de clase primare, este relativ acelaşi cu cel de la celelate categorii. Poate fi mai mare sau chiar mai mic în funcţie de cursurile şi opţionalele din program sau pentru care optaţi. - copilul poate beneficia de programe şi cursuri pe care majoritatea ce compun primele două opţiuni nu le includ în program sau percep costuri suplimentare. - programa cu toate activităţile , costurile şi opţionalele incluse, sunt stabilite de la începutul anului şi le primiţi într-o mapă de ofertare ce include toate informaţiile de care aveţi nevoie (despre firmă, despre serviciile primite, costurile acestora, despre diferite cursuri opţionale, despre echipa de cadre ce vă vor pregăti şcolarul, etc) de asemenea veţi avea la dispoziţie pentru a studia: contractul de prestări servicii (convenţie), cererea de înscriere, anexele ce se vor semna la încheierea contractului şi multe alte acte pe care în mod normal trebuie mai întâi să le studiaţi după care să luaţi hotărârea de a le semna. - sunt facturate toate aceste servicii. - transportul copiilor cu preluarea acestora de la şcoală este de asemenea inclus în preţul plătit şi stabilit prin contractul semnat. - alegerea serviciilor unui asemenea centru afterschool poate să vă aducă mai multe beneficii şi reduceri de preţ cum ar fi: - dacă locuiţi în zona de desfăşurare a activităţilor, puteţi beneficia de transport dimineaţa , a copilului la şcoala unde este înscris; - de asemenea este asigurat şi aducerea acestuia, la sfârşitul cursurilor, seara, acasă; - sau de transport gratuit către partenerii ce pot asigura anumite opţionale gen: înot, dansuri, tenis de câmp, scrimă, în general sporturi de sală ce nu pot fi organizate în locaţia afterschool-ului; - servicii de catering dedicate segmentului de vârstă din care face parte şi copilul dumneavoastră; - materiale didactice, consumabile asigurate gratuit; - numărul de copii este mult mai mic decât atunci când sunt luaţi cu grupa de la şcoală. Fiecare copil poate beneficia de o atenţie sporită, atât la efectuarea temelor cât şi la activităţile propuse. Practic, copilul poate beneficia de „meditaţii” la preţ accesibil; - copii sunt din alte clase poate chiar şi de la alte şcoli, astfel se dezvoltă şi aptitudinea de acceptare a noilor colegi - temele şi activităţile se fac cu alţi învăţători şi astfel dispare fenomenul de favoritism şi falsa imagine de copil bun impusă de propria învăţătoare chiar dacă acesta nu se ridică la aşteptările părinţilor. Acum se văd adevăratele rezultate. Cadrele angajate sunt plătite pentru a performa în activităţile propuse şi pentru obţinerea rezultatelor scontate. - activitatea întregului centru afterschool este monitorizată video. Imaginile cu proprii copii pot fi vizionate live cu ajutorul unui cont, direct pe net, de la serviciu. Pot pune la dispoziţie oferta pe care am primit-o de la un astfel de centru afterschool dedicat, fără denumiri şi nume să nu facem publicitate. Fiecare poate căuta pe Google şi compara ofertele. Dezavantaje: - astfel de centre after school dedicate sunt rare, majoritatea celor ce oferă astfel de servicii sunt în componenţa unor grădiniţe-creşe sau fac parte din programul şcolilor particulare. - poate să-şi desfăşoare activitatea într-o anumită zonă, mai departe decât cea de domiciliu. Dar dacă serviciile primite sunt net superioare şi aţi negociat costul transportului auto (aducerea copilului acasă), atunci merită investiţia. Concluzie: Încercaţi pe cât posibil, compararea ofertelor primite. Nu vă lăsaţi „păcăliţi” de oferta „imbatabilă” a propriei învăţătoare. Există oferte mult mai bune şi mai avantajoase. Doar facem acest lucru pentru copilul nostru şi nu pentru învăţătoare. Aş dori să aflu de la dumneavoastră părerile despre aceste situaţii descrise mai sus. Poate cineva, dintre părinţii de pe acest forum, are nevoie sau va avea nevoie de aceste recomadări şi discuţii. Mulţumesc.

Raspunsuri(5)

Autentifică-te pentru a putea raspunde.
  • clodine

    clodine 30 aug 2012 14:52

    salut,eu sunt o mama singura care isi creste fetita de 9 ani si am optat pentru afterschool din mai multe motive,in primul rind fiind copil unic fiica mea nu socializa decit cu copii de la scoala,cei din scara sau din bloc sunt mult mai mici decit ea,avea nevoie sa comunice,sa se bucure de copilaria asta alaturi de copii de varsta ei,intr-un ambient sigur si placut,in care sunt cadre didactice platite sa aiba grija de fiecare copil in parte,si dupa aproape o luna de cind o duc la afterschool se vede diferenta,e mai responsabila,si-a facut o groaza de prieteni si e fericita.pentru mine si pentru fiica mea a functionat afterschool-ul.

  • alexbaran_sp

    alexbaran_sp 28 aug 2012 12:48

    foarte bine punctat. un after-school este extrem de util, mai ales cand ambii parinti lucreaza

  • COTIRLAN LUMINITA

    COTIRLAN LUMINITA 28 aug 2012 11:45

    Atunci cand parintii nu se descurca, din punct de vedere al timpului pe care trebuie sa-l aloce copiilor, cred ca este bine sa apeleze la un Afterschool. Numai ca, trebuie sa se intereseze ce ofera acesta copilului si care ar fi neajunsurile. Oricum, in ultimii ani Afterscool-ul a devenit o necesitate( asta daca ti-l si permiti, din punct de vedere financiar).

  • mihai12_sp

    mihai12_sp 26 aug 2012 19:38

    Afterschool... O solutie de maxima urgenta! Am avut copilul la un astfel de afterschool. Avantajele ar fi acelea ca, copilul nu pleaca singur de la scoala,mananca un pranz cald(daca nu este obligat sa manance tot!), socializeaza intr-o oarecare masura si isi face temele. Dezavantaje: nu face miscare( doua ore de sport pe saptamana), fata de multele ore in care sta in banca de dimineata pana cand parintii vin sa-l ia, inseamna kilograme in plus, de multe ori. Activitatile optionala sunt uneori doar...pe hartie, iar faptul ca, intr-o clasa putem gasi copii din clasa intai, a doua, a treia... Ma intreb oare cum sa se imparta un om la 25 sau mai muti copiii, in acelasi timp...

  • Gabriela Vochescu

    Gabriela Vochescu 25 aug 2012 18:28

    Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!Ai atins toate detaliile referitoare la after school.Nu ai facut referire la ce este mai important:daca copilul,prin personaliatea lui,temperamentul,dezvoltarea emotionala,abilitati dobandite,etc. este pregatit pentru after school. Sunt copii care lucreaza mai bine singuri,se concentreaza mai bine lucrand acasa decat in grup.Exista copii care se concentreaza mai greu,sunt usor distrati si usor de distras de cei din jurul sau... Din pacate,putin parinti se gandesc la aceste aspecte inainte de a inscrie copilul la after. Lipsa timpului este prima scuza,parintii nu mai sunt dispusi sa faca eforturi in acest scop,nu mai au rabdarea necesara pentru temele copilului,iar altii,intr-adevar, sunt depasiti de notiunile predate si nu-si pot ajuta copilul.Altii ,pur si simplu,nu-si mai asuma aceasta responsabilitate:a face temele cu copilul,presupune un imens efort zi cu zi,niste pasi de urmat in fiecare zi:masa de pranz,odihna,motivatia de a incepe efectuarea temelor,urmarirea efecuarii temelor,apoi corectarea lor impreuna cu copilul...zi de zi....zi de zi.... nu este usor....este mai usor sa se ocupe un institutor cu toate avantajele care decurg de aici. Copilul meu este in clasa a doua.Inca ma pot ocupa de el.Cea mai mare satisfactie ,si pentru el si pentru mine,a fost atunci cand a inceput sa citeasca!Dupa cata munca,cat efort!