Ministerul Educatiei cauta 570 de formatori de cadre didactice in cadrul proiectului „Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toți”- CRED
Ministerul Educatiei anunta 570 de posturi de formatori de cadre didactice scoase la concurs.
Cele doua tipuri de posturi scoase la concurs - in fiecare din cele 8 regiuni de dezvoltare, respectiv in fiecare județ, de catre Casele Corpului Didactic din județele Botoșani, Brașov, Buzau, Cluj, Olt, Teleorman, Timiș și din Municipiul Bucuresti, in calitate de parteneri in cadrul proiectului - sunt Expert formare ciclul primar și Expert formare ciclul gimnazial, criteriile de selecție fiind legate de competențele si performantele necesare in cadrul proiectului (materiale elaborate/activitați prestate).
Candidaturile pot fi depuse pana la data de 12 septembrie 2018, ora 15:00, la sediile celor 8 parteneri, mai precis Casele Corpului Didactic mentionate anterior. Seleciia consta in parcurgerea a doua etape, astfel:
1. Proba eliminatorie: verificarea eligibilitații administrative a dosarelor
2. Proba de evaluare a dosarelor.
O persoana poate candida pentru un singur post de formator in cadrul apelului de selecție, iar pentru a dobandi aceasta calitate, candidatii declarati admiși au obligatia de a participa și absolvi programul de formare a formatorilor, acreditat de catre Institutul de Stiinte ale Educatiei, partener in cadrul proiectului.
Fiecare formator selectat se va implica in livrarea programului de formare continua acreditat destinat cadrelor didactice din invațamantul primar, respectiv invațamantul gimnazial (in total 55.000 cadre didactice din invațamantul preuniversitar, dintre care 15.000 cadre didactice din invațamantul primar, respectiv 40.000 cadre didactice din invațamantul gimnazial), la nivelul județului pentru care aplica.
Selecția formatorilor este realizata in mod public și transparent și are in vedere principiul asigurarii de șanse egale, procesul de selecție nepermițand discriminari de sex, naționalitate, apartenența etnica sau religioasa etc.
Condițiile de eligibilitate pe care trebuie sa le indeplineasca persoana care iși va depune candidatura pentru unul din cele 570 de posturi de formatori sunt:
a) cetațenia romana/cetațenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținand Spațiului Economic European cu reședința in Romania;
b) capacitate de exercițiu deplina;
c) indeplinirea condițiilor de studii superioare absolvite cu diploma de licența sau echivalenta;
d) experiența in domeniul educație/formare profesionala continua/in proiecte cu finanțare externa nerambursabila, pe poziții relevante;
e) de a nu fi fost condamnat/(a) definitiv pentru savarșirea unei infracțiuni contra umanitații, contra statului ori contra autoritații, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni savarșite cu intenție, care l-ar face/care ar face-o incompatibil/incompatibila cu exercitarea funcției, cu excepția situației in care a intervenit reabilitarea;
f) experiența pe parcursul a 2 ani ca formator, in cadrul unor programe/proiecte naționale/regionale relevante in formarea continua a personalului didactic din invațamantul preuniversitar;
g) Certificat de formator;
h) experiența profesionala in domeniul de specialitate-minim 6 ani şi minim gradul didactic II/ titlul de doctor in domeniul de specialitate;
i) cadru didactic titular in sistemul de invatamant preuniversitar;
j) competente TIC (dovedite prin adeverinta/atestat TIC/certificat /diploma/ foaie matricola);
k) domiciliul in judetul pentru care aplica.
Atat pentru candidații la postul de Expert formare ciclul primar, cat și pentru cei la postul de Expert formare ciclul gimnazial, constituie avantaje la evaluarea dosarului:
Experiența in formarea continua a cadrelor didactice din invațamantul preuniversitar, alta decat cea menționata la ,,Condiții de eligibilitate“ (de exemplu: autor/coautor de suport de program/curs de formare, responsabil de program de formare, responsabil monitorizare a activitatilor de formare, tutor in activitațile de formare continua a adulților in format online, autor de alte resurse educaționale/resurse educaționale deschise valorificate in cadrul unor programe de formare, activitate in calitate de mentor etc.);
Studiile postuniversitare, masterat, doctorat, postdoctorat in domenii relevante pentru domeniul curriculum-ului;
Calitatea de membru/expert in echipe de implementare a programelor de formare continua la nivel național/regional, in cadrul unor proiecte naționale/proiecte cu finanțare europeana;
Participarea la grupuri de lucru la nivel național/județean pentru elaborarea documentelor curriculare (planuri-cadru, programe școlare) sau a altor resurse relevante (manuale școlare, ghiduri metodice etc.);
Calitatea de autor/coautor de rapoarte, studii, metodologii, articole/publicații in domeniul curricular/autori de auxiliare didactice, la nivel teoretic și practic, in disciplina predata, cu relevanța pentru formarea continua a personalului didactic;
Organizare/coordonare workshop/seminar/simpozion/conferinte la nivel județean/național, relevante pentru procesul de dezvoltare a noului curriculum;
Experiența in derularea de proiecte/programe in aria educației incluzive, consilierii și dezvoltarii personale, resurselor educaționale deschise și managementului de curriculum; 90 de credite profesionale transferabile, acumulate prin programe de formare, in ultimii 5 ani;
Recomandarea din partea unui furnizor cu program de formare continua acreditat MEN.
Activitațile programelor de formare livrate de catre cei 570 de formatori vor avea un buget de timp de cate 120 ore, cu cate 30 de credite profesionale transferabile, blended-learning (60 ore fața-in-fața, 60 ore online).
Programele de formare continua vor fi propuse spre acreditare și implementare de catre fiecare dintre cele 8 Case ale Corpului Didactic (CCD) coordonatori regionali, parteneri ai Ministerului Educației Naționale, furnizori de programe de formare in cadrul proiectului CRED (CCD Botoșani, CCD Brașov, CCD București, CCD Buzau, CCD Cluj, CCD Olt, CCD Teleorman, CCD Timiș).
Sursa: Edu.ro
*Sursa foto: Pixabay.com
Adauga tu primul comentariu: