Autocontrolul este mai important pentru succesul scolar decat inteligenta
Autocontrolul poate fi cel mai important factor pentru succes, chiar mai important decat inteligenta, arata un studiu realizat de cercetatoarea Angela Duckworth, cunoscuta pentru studiul perseverentei ca drum catre succes.
Citeste si alte materiale pe aceasta tema:
Autocontrolul, mai important pentru succesul scolar decat temele sau meditatiile
Intr-un studiu realizat asupra 304 elevi de clasa a opta, au fost masurate nivelul de autocontrol al copiilor, prin chestionare completate de copii, de profesori si parinti, dar si prin sarcini care presupun amanarea unei recompense.
Analizand rezultatele la chestionare si sarcini, autorii au aratat ca atunci cand nivelul de inteligenta este asemanator, rezultatele scolare mai ridicate (note mai bune la scoala si la examene) apartin elevilor cu un nivel de autocontrol mai ridicat.
De asemenea, autocontrolul (nu nivelul de inteligenta) este responsabil de un numar mai mic de absente, mai mult timp petrecut invatand si mai putin timp petrecut in fata televizorului.
„Copiii vor sa aiba rezultate bune la scoala. Nu am intalnit un copil care sa vrea sa aiba rezutlate proaste, dar nu toti elevii pot sa isi controleze comportamentul astfel incat sa invete eficient, sa isi faca temele si sa fie atenti in clasa.” declara autoarea studiului.
Un alt studiu asupra a 1000 de elevi din Noua Zeelanda a aratat ca scorurile la testele de autocontrol din copilarie au fost la fel de semnificative ca inteligenta si statutul socioeconomic pentru nivelul de siguranta financiara, venit, sanatate mintala si fizica, abuz de substante si delincventa la maturitate.
Autocontrolul actioneaza pe termen scurt, ajutandu-i pe copii sa reziste tentatiilor de moment (de exemplu, sa nu isi foloseasca telefonul intimpul orelor), in timp ce perseverenta ii ajuta sa isi indeplineasca scopurile pe termen lung (sa ia o nota buna la un examen, de exemplu). Angela Duckworth arata ca imbunatatirea autocontrolului la copii nu este un lucru simplu si ca modificarile in contextul in care se afla copilul pot fi eficiente in acest sens. De exemplu, pentru a evita distragerea atentiei din cauza mesajelor primite pe telefon, copiii pot sa isi inchida telefonul cand isi fac temele sau sa il lase in alta camera.
Sursa: PsychologicalScience.org
*Sursa foto: Pixabay.com
Adauga tu primul comentariu: