characters characters

Admiterea la liceu s-a terminat. Care sunt concluziile?

24 iulie 2012    |   1054 vizualizări
Evaluarea Nationala si repartizarea computerizata s-au terminat.  Cu multe emotii dar si dezbateri, pareri pro si contra.  Cum s-au desfasurat, care au fost rezultatele si cum au fost percepute sunt subiectele pe baza carora echipa INTUITEXT a realizat o retrospectiva.

www.admitereliceu.ro a fost alaturi de toti elevii care au sustinut anul acesta probele Evaluarii Nationale furnizandu-le prin campania: “TOTUL DESPRE ADMITEREA TA” informatii relevante, recomandari de completare a fiselor ,dar si sfaturi in ceea ce priveste modul de abordare.

Evaluarea a fost traita diferit de catre elevi, profesori si parinti, de aceea  ne-a interesat sa aflam parerea tuturor acestor categorii, provocandu-i sa raspunda sondajelor noastre.

Primul sondaj realizat pe tema: “Cum ti s-au parut subiectele de anul acesta la Evaluarea Nationala?” a relevat faptul ca: 44,7% (1006 persoane) au raspuns cu “nivel mediu”, in timp ce 27,7% (623 persoane) au considerat probele“Grele”, 17,5% (394 persoane) “usoare”, iar 10,1% dintre respondenti (227) au declarat ca “Nu se pot pronunta”.

Intrebati cum li s-au parut subiectele de anul acesta, comparativ cu cele de anul trecut, profesorii au raspuns ca: "Subiectele au fost mai usoare decat cele de anul trecut la matematica, iar la limba romana cam ca si cele de anul trecut.” (Szasz Iulia-Maria, Scoala cu cls. I-VIII Slimnic, Sibiu)

"Subiectele (…) au vizat modul de gandire al elevului vizavi de un aspect cu care ne confruntam azi, atat profesorii, cat si parintii - lipsa interesului pentru lectura." (Dima Mihaela, scoala Constantin Stere-Bucov, Prahova)

Printre observatiile speciale pe care profesorii le-au avut de facut in ceea ce priveste Evaluarea Nationala 2012 s-a numarat si: “Camerele video au reliefat pregatirea reala a elevilor (nemaiputand sa copieze, conform stilului deja inradacinat, din pacate,in ultimii ani).  Insa, pentru o mai buna pregatire 'psihologica' a tuturor elevilor, inclusiv a celor buni (pentru a intelege ca prezenta camerelor nu prezinta  niciun motiv de inhibare), cred ca ar fi utila o simulare in conditii reale de examen, insa cu conditia ca rezultatele acestei simulari  sa nu mai fie dezbatute cu parintii, afisate, etc. Pentru ca, in acest caz, accentul nu ar mai fi pus pe pregatirea psihologica, ci, din nou, pe nota obtinuta si pe efectele ei.”. (Elena Cioboata, Scoala Voineasa, Valcea).

Potrivit celui de al doilea sondaj  cu titlul “Cum ti s-au parut rezultatele Evaluarii Nationale 2012” a reiesit ca: 23, 8% au raspuns cu “mai bune”, 37, 1% “mai slabe”, 23, 9%  “nu ma pot pronunta”, 15, 2%  “similare”.

In ceea ce priveste rezultatele, s-au inregistrat in 2012 in total 5452 note de 10 (din care 1214 la limba romana si 4238 la matematica), fata de 5037 (1806 la limba romana, 3231 la matematica) in anul precedent si 412 medii de 10 in 2012, fata de 430 in 2011.

In seria analizelor comparative realizate se numara si cea a situatiei rezultatelor obtinute la Evaluarea Nationala din 2012 fata de cea din 2011, pentru analiza luandu-se in considerare toate notele inregistrate la cele 2 materii si mediile totale. La limba si literatura romana s-au obtinut, de exemplu, in 2012: un numar de 21.444 de note intre 5 si 6 fata de 29.003 in 2011, 31.014 de note intre 7-8 fata de 37.832 in 2011 si 25.041 de note intre 9-10 fata de 31.724 in 2011. La matematica numarul notelor intre 5-6 obtinute la Evaluarea Nationala din 2012 a fost de 23.203 in comparatie cu 46.554 in 2011, intre 7-8 un numar de 13.787 fata de 23.774 in 2011 si intre 9-10 un numar de note de 16.894 fata de 20.496 in 2011. In ceea ce priveste situatia mediilor totale inregistrate la Evaluarea Nationala din 2012, numarul de note intre 5-6 a fost de 26.970 fata de 36.606 in 2011, intre 7-8 de 22.360 fata de 35.040 in anul precedent si intre 9-10 de 15.560 fata de 18.697 in 2011.

La analiza mediilor de absolvire a claselor V-VIII, situatia nu s-a schimbat aproape deloc in cei 2 ani, valorile minime si maxime fiind aproape identice si depasind nota 8.

Mediile de amitere la liceu au fost mai mari in 2011, insa prima si ultima pozitie in clasament au fost ocupate de exact aceleasi judete: Bucuresti (7.9 in 2011 si 7.76 în 2012) si Calaraai (7.01 in 2011 si 6.75 in 2012).

In prezentarea acestor date comparative trebuie mentionat faptul ca in 2012 numarul total al candidatilor a fost cu aproximativ 50.000 mai mic decat in 2011. Mai multe detalii despre analizele si graficele realizate se regasesc pe www.admitereliceu.ro in sectiunea “stiri si evenimente”.

Evaluarea Nationala 2012 e deja istorie, dar campania “TOTUL DESPRE ADMITEREA TA” continua, indreptandu-ne atentia asupra abordarii Evaluarii 2013.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu