characters characters

Tehnici de invatare accelerata

Propus de: SuntParinte.ro   |   10 mai 2014    |   13441 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.



Timpul petrecut realizand temele pentru acasa si invatand creste o data cu varsta copilului. Din fericire, si capacitatea sa de a descoperi noi metode de invatare creste. Citeste mai departe despre cateva dintre tehnicile de invatare accelerata – nu iti promit ca iti transforma copilul intr-un geniu, dar ii pot face activitatea de invatare mai usoara.


1. Cere-i copilului sa explice si altei persoane ceea ce a invatat. Studiile spun ca, o data la 30 de minute de studiu poate lua o mica pauza in care sa incerce sa explice cuiva ceea ce tocmai a invatat. In acest mod, se poate corecta si isi poate completa informatiile.



2. Recomanda-i sa puna intrebari. Inteligenta creste prin curiozitate. Formuland intrebari, devine mult mai concentrat asupra raspunsurilor, ceea ce inseamna ca le va asimila mult mai rapid.

3. Sugereaza-i sa descrie cu propriile sale cuvinte ceea ce a invatat. A traduce in propriile cuvinte o notiune sau o teorie inseamna a verifica daca a fost inteleasa si ajuta la memorarea acesteia.

4. Recomanda-i sa realizeze o imagine sau sa scrie pe o hartie informatia pe care a invatat-o. O va percepe mult mai bine si isi va aminti de ea cu o mai mare usurinta.

5. Implicarea altor simturi. Cu totii suntem fiinte cu simturi multiple, cu diferite tipuri de inteligente. De ce sa nu profitam de ele, atunci cand invatam? Folosirea imaginilor, ascultarea informatiilor care trebuie invatate, manipularea  (atingerea, transformarea) unor materiale, pot face ca invatarea sa aiba loc mai repede decat prin metoda clasica de memorare a unor informatii din caiet sau manual.

6. Daca nu intelege ceva, incurajeaza-l sa experimenteze.  Atunci cand este posibil, recomanda-i sa puna in practica principiile din fizica sau reactiile chimice pe care incearca sa le inteleaga si sa le retina.

7. Ajuta-l sa dezvolte o stare psihica pozitiva si o atitudine pe masura care sa il ghideze de-a lungul procesului de invatare. O atitudine pozitiva inseamna si o descarcare de endorfine la nivel cerebral, ceea ce face ca intreg procesul de invatare sa fie perceput mai usor si mai placut.

O alta metoda de a invata mai usor este sa urmaresti cei 3 pasi:

Definirea subiectului - care este ideea de baza in informatiile pe care le ai de invatat.
Crearea unei imagini de ansamblu despre subiect. Citind cuprinsul unei carti sau subtitlurile unui capitol, copilul isi poate forma o impresie generala despre ce urmeaza sa invete, care vor fi principalele teme abordate. Acest lucru il va ajuta in invatare- va sti la ce sa se astepte, ramanand concentrat mai  usor asupra invatarii.
Relationarea subiectului cu informatii deja cunoscute - asta inseamna sa faca analogii si comparatii intre lucrurile noi pe care le invata si lucrurile pe care le stie deja.

Invatarea este un subiect de interes pentru fiecare dintre noi si in permanenta apar noi metode si tehnici de invatare, care isi dovedesc eficienta in timp. Copilul tau cum reuseste sa invete mai usor si mai repede? Dar tu ce tehnici de invatare folosesti?

Iti recomandam sa citesti si Ce inseamna invatarea accelerata

 

 

Comentează:
26 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Delia Lungu
    Delia Lungu    27.05.2013 - 15:26
    Concursul s-a incheiat! Multumim tuturor pentru participare si pentru ideile impartasite, toate au fost foarte interesante:).Castigatoarele concursului sunt alina (pentru povestea cazurilor) si Izabela (pentru rezolvarea problemelor matematice). Felicitari! Castigatoarele vor fi contactate pe email pentru detaliile referitoare la intrarea in posesie a premiului:).
  • Utilizator Anonim
    maria    27.05.2013 - 06:03
    Am un baietel care este in clasa I, si de fiecare data cand are ceva de invatat stam impreuna sa gandim. Eu l-am sfatuit ca cel mai bine este, pentru a retine mai usor, sa faca anumite conexiuni cu mediul inconjurator, cu obiecte, lucruri, scene din desene care pe el l-au impresionat. Aceasta metoda da rezultate foarte bune intrucat reuseste sa retina fara efort prea mare ceea ce are de invatat.
  • Utilizator Anonim
    alina    24.05.2013 - 17:35
    Eu am 2 copii mititei unul de 2 ani si 10 luni iar celalalt de 4 luni, incerc sa ma joc cat mai mult cu ei. Fetita deja stie o multime de cantecele pt ca ii cantam de cand era bebelus, multe poezii, rugaciuni, sa faca puzzle, sa numere etc. Fiind profesoara de romana va spun cum am reusit sa-i invat pe copiii de clasa a V-a, Substantivul si cazurile acestuia cu intrebari. Le-am povestit copiilor ca Imparatul Substantiv si-a trimis copiii:Nominativ, Acuzativ, Dativ, Genitiv si Vocativ, in lume pt a vedea pe fiecare cu ce se intoarce. Dupa un an Nominativul s-a intors cu 2 pietre pretioase: cine si ce. Acuzativul i-a adus multe diamante: ce, pe cine, pt cine, cum, unde, cum, care, ce fel de etc. Dativul cu un cui de aur. Genitivul cu 4 cuie de aur. Iar Vocativul nu a gasit nimic. Pt aceasta imparatul l-a certat spunandu-i: Vocative, sa pleci din imparatia mea! Sunt foarte suparat pe tine.Copii au fost foarte bucurosi de aceasta lectie, mai ales ca am si desenat pe tabla si ei la randul lor pe coala A4. Acum imi sunt recunoscatori pt ca au invatat cu mult drag si au retinut lectia. Am mai facut si alte lectii de genul acesta.
  • Ionikal12
    Ionikal12    24.05.2013 - 12:48
    Este un articol foarte util! Felicitari!
  • Utilizator Anonim
    Sandu Daniela    23.05.2013 - 14:45
    ,,Posterul”- O tehnică de învățare accelerată
    Prof. înv,primar Sandu Daniela
    Școala Gimnazială Nr.5 Arad
    Un exemplu de bună practică recomandat elevilor/copiilor de clasa pregătitoare , clasa I și chiar de clasa a II-a este ,,Posterul”. Iată care sunt cei trei pași importanți , dar simpli :
    1. Elevul realizează o imagine pe o hârtie reproducând informația pe care a învățat-o. După crearea imaginii se va realiza posterul , un colaj de imagini care să respecte ordinea logică a informațiilor. Copilul va percepe mult mai bine informația și își va aminti de ea cu o mai mare ușurință chiar și după un timp îndelungat.

    2. Implicarea altor simțuri. Oamenii sunt ființe cu simțuri multiple, cu diferite tipuri de inteligențe. Putem să profităm de ele, atunci când învățăm? Cu siguranță! Folosirea imaginilor, ascultarea informațiilor care trebuie învățate, manipularea (atingerea, transformarea) unor materiale, pot face ca învățarea să aibă loc mai repede decât prin metoda clasică de memorare a unor informații din caiet sau manual.

    3. Această metodă modernă de predare integrată ajută elevul să-și dezvolte o stare psihică pozitivă și o atitudine pe măsură care să îl ghideze de-a lungul procesului de învățare. O atitudine pozitivă înseamnă și o descărcare de endorfine la nivel cerebral, ceea ce face ca întreg procesul de învățare să fie perceput mai ușor și mai plăcut.
  • Utilizator Anonim
    Anca Honceriu    23.05.2013 - 07:19
    Metoda de explicare a ortogramei "s-a" testata cu succes pe fiul meu elev in clasa I care inca nu are notiuni de gramatica (verb, substantiv, etc.): I-am explicat ca ... daca nu stie exact cum sa scrie "sa" sau "s-a" atunci sa inlocuiasca in gand cuvantul "sa" cu cuvantul "lui"... daca propozitia ramane cu acelasi inteles atunci vom scrie "sa" legat iar daca nu, vom scrie "s-a" cu liniuta. De exemplu in propozitia "Mama sa este frumoasa." putem inlocui pe "sa" cu "lui" fara ca aceasta sa-si schimbe intelesul pe cand daca propozitia este "Mama s-a dus la piata." si vom pune "lui" in loc de "s-a" propozitia nu mai are sens... deci va trebui sa folosim linuta(cratima).
  • Utilizator Anonim
    Honceriu Anca    23.05.2013 - 06:59
    Va prezint in continuare o reteta pentru invatarea rapida a semnelor "" testata cu succes pe fiul meu elev in clasa I care desi stia care numar este mai mare... se incurca atunci cand trebuia sa scrie semnul. L-am sfatuit sa-si imagineze ca semnul ">" este gura deschisa a unui crocodil care mananca cifre... acest crocodil este lacom si intotdeauna se va intoarce cu gura deschisa spre numarul cel mai mare. De atunci nu a mai gresit niciodata la astfel de exercitii.
  • Utilizator Anonim
    Vasion Alina    23.05.2013 - 06:57
    Fiind în clasa I-a, fetitei mele ca si altor copii de altfel i-a fost foarte greu sa înţeleagă că s-a cam terminat cu joaca si are de facut lectii. Şi pentru că întâmpinam tot timpul rezistenţă când trebuia să lucrăm în plus ,făceam acest lucru sub formă de joc. De ex: aliniam animalele ei de plus care erau copii din clasa iar ea era d-na învăţătoare si le dădea de lucru pe rând la fiecare. Altă data era ea învăţătoarea si eu copilul si îmi dădea dictare apoi schimbam rolurile si eram eu învăţătoarea si ea eleva.
  • daniela mama
    daniela mama    23.05.2013 - 06:07
    Am profitat de faptul ca fetita mea este foarte curioasa si foarte vorbareata asa incat, cat e ziua de lunga ea intreaba noi raspundem.Ca suntem in magazin sau la tara,la mare sau la munte, mergem pe problema cu exemplificarile de rigoare si invatam prin joaca.Suntem prezenti 100% in locurile special create pentru copiii isteti suntem 100% prezenti in natura si la tara.Fetita mea termina clasa 0, este nascuta si crescuta la oras, dar e prezenta cand puisorii ies din ou la tara sau cand culegem fructele.avem un copil frumos si curios si asta ne ocupa tot timpul, dar este un timp castigat.
  • Utilizator Anonim
    Lupascu Anca    23.05.2013 - 05:02
    Metoda mea incercata si eusita este cea cu exemple. Termenul necunoscut se exemplifica in enunturi. Textul neinteles se citeste de 2 - 3 ori, oprindu-ne la cuvintele noi sau neintelese.
    Fiind doar in clasa I eu am rezultate foarte bune cu aceasta metoda si suntem amandoua foarte multumite, si eu si fetita mea Loredana.
  • Utilizator Anonim
    Pralea Mariana    22.05.2013 - 07:20
    Raluca abea acum descopera lumea inconjuratoare si cum este foarte curioasa,m-am hotarat sa o las sa atinga tot ceea ce vrea ea;ii povestesc tot ceea ce fac,o iau cu mine mai peste tot.Cand ne jucam ii spun ce culoare sunt junt jucariile,ce forma au acestea.Incerc sa ii asigur activitati senzoriale,de motricitate,ptr dezvoltarea limbajului...Sper sa fac bine ceea ce fac.
  • Utilizator Anonim
    MirelaIonescu    22.05.2013 - 07:06
    Baietelul meu este in fantastica clasa zero...are 7 ani si 5 luni...Acum stie tabla inmultirii cu 0, 1, 2 si 3...Il intrebam asa: daca stam la etajul trei si urcam de cinci ori pe zi pe scari, cate etaje urcam?
  • Utilizator Anonim
    Lidia    22.05.2013 - 04:15
    Atunci cand descrie cu propriile cuvinte imi dau seama daca fetita mea a inteles exact ce trebuia. De altfel, imi pune mereu intrebari pentru a intelege mai bine. Mai are si darul de a povesti altora tot ce stie!
  • Cristina Iota
    Cristina Iota    22.05.2013 - 03:16
    Sunt mama a doi copii minunati, in timp am descoperit cat sunt de diferiti si nu ma refer la faptul ca unul e baiat si altul e fetita ci ma refer la capacitatea lor de a memora si de a intelege o notiune noua. Baiatul are o logica extraordinara, a inteles si chiar iubeste matematica foarte mult, in schimb munceste foarte mult sa memoreze o poezie sau un rezumat. Plimbatul prin camera in timp ce spune cu voce tare lectia il ajuta foarte mult, este ambitios si nu renunta pana nu stie foarte bine. Imi cere ajutorul sa-l ascult dar atunci cand uita ceva nu-i place sa-i spui cuvantul uitat si se chinuieste sa si-l aminteasca, iar daca nu reuseste se duce si mai repeta. In schimb cu fata e altceva, ea detine o capacitate de memorare mult mai buna si uneori ma uimeste cu frazele pe care le rosteste, da o dovada de maturitate iesita din comun la cei 9 anisori ai ei. Din pacate e mai greu cu logica si din aceasta cauza muncesc mai mult cu ea sa inteleaga problemele la matematica. Am incercat la anumite probleme pe care chiar nu reusea sa le priceapa, sa inlocuiesc obiectele din problema cu ceea ce-i place pt a putea vizualiza mai usor problema, si ce credeti? in loc sa incerce sa gandeasca putin ea imi spunea dar de ce sa inlocuiesc cu "ciocolata" daca acolo sunt "caiete" de exemplu? In schimb ii plac problemele cu necunoscute de tip "suma a trei numere este 495..." stie regula si o aplica. Poeziile le invata foarte repede, chiar si cu engleza se descurca foarte bine.

    Metoda care a mers la baiat nu am putut sa o aplic la fata, si invers ce merge la fata nu pot aplica la baiat, asa ca ma adaptez din mers, dar cel mai important este sa te implici si sa-i inveti sa duca treburile pana la capat, niciodata sa nu renunte chiar daca simt ca nu mai pot.
  • Utilizator Anonim
    Carmen    21.05.2013 - 19:29
    Sunt un parinte norocos intrucat am un copil inteligent, care (fara sa ma laud) a cerut foarte rar ajutorul meu sau al sotului, doar in cazul unor probleme mai complicate, iar la romana, la termeni pe care nu i-a stiut. Astfel, la matematica, metodele cele mai la indemana au fost JOCUL, si asa-zisa, metoda "babeasca". La limba romana am apelat la DEX si la explicatii prin sinonime sau termeni si expresii de comparatie (ex: am comparat termenul/expresia data cu ceva din viata de zi cu zi).
  • Utilizator Anonim
    Izabela    21.05.2013 - 17:11
    Cand am inceput sa-l invat cum sa rezolve problemele matematice, am facut-o printr-un joc imaginativ cu toata recuzita necesara(in cazul de fata- "La cumparaturi"), apoi am scris pe o hartie exact ce am cumparat si a calculat el cu cate produse am ramas din cele mancate ori "pierdute" pe drum. De atunci adunarile si scaderile conform oricarei probleme date le rezolva foarte repede, mai ales ca varsta copilului este de 7 ani spre 8 ani.La fel vom face si cu tabla inmultirii, vom scrie cifrele pe cartonase laminate cu diverse culori si ne vom juca(va trebui sa le potriveasca) asa le va memoriza foarte repede datorita asocierii cifrelor cu culorile. Va multumim pt. concurs!O seara buna!
  • Utilizator Anonim
    Maria    21.05.2013 - 17:06
    Jocul este modalitatea prin care copilul invata foarte usor. Este o placere
  • Utilizator Anonim
    Cristina    21.05.2013 - 17:03
    metoda "LOTOS" dupa parera mea e foarte efectiva. Rrealizind schema copilul poate usor sa aplice cunostintele invatate
    http://www.didactic.ro/materiale-didactice/metoda-lotus (pentru mai multe informatii)
    daca e vorba despre invatarea unei limbi straine spre exemplu engleza, atunci desenele animate sau filmele vizionate in ebgleza cu subtitarare in engleza este cea mai buna varianta de formare a competentelor comunicativ-auditive (spun chiar dupa experienta mea personala)
  • Utilizator Anonim
    georgi55ana    20.05.2013 - 20:12
    Băiatul meu are aproape 10 ani şi este în clasa a III-a. De fiecare dată când are dificultăţi în reţinerea unor noţiuni îi fac scheme (cu exemple concrete) pe care le lipesc pe peretele din faţa biroului unde îşi face temele. Astfel i se întipăresc mai bine în minte. În timp le înlocuim cu altele.
  • Utilizator Anonim
    Adela    18.05.2013 - 17:10
    Copilul meu are 2 ani, deocamdata invata foarte mult din joaca, din exemplele pe care i le dau. A invatat foarte usor toate culorile si formele geometrice dar nu stie deloc sa numere. Dar eu apreciez faptul ca mai usor invata lucrurile care i-au trezit interesul decat ceva mecanic si memorat pe de rost. Il las sa experimenteze ceea ce il intereseaza pentru a afla care sunt efectele actiunilor lui.
Vezi toate comentariile

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe